tirsdag 8. desember 2009

Baking og pynting av Pepperkakehus :)

Eg og Tiril Maria baka og pynta pepperkakehus igår. Detta var kjeeeempe kjekt syns Tia Mia!! Ho var soo flink å kjevla og smaka på deigen ;)

Djup konsentrasjon...



"Hmm..må trykka litt på mamma sin deig og..."




"åååh! Da va no voldsomt ko mangen bilde du skulle ta då mamma!!!"



"Men eg kan jo smila litt til ho :) "

No har mamma kjevla ut alle veggane og take til huse.. og tenker seg ikkje om. Setter bretta i ovnen og steiker i veg..
Når mamma (altso eg) skal lima sammen huset.. ja DÅ ser ho at..
"Neeeeiii, eg har gløymt å skjera ut glas og dør!!! Grrrr..."
Men men, då e da jo greit med melis!! Iår hadde eg eggekvite oppi melisen, for eg hadde høyrt at den ikkje blei so rennande då.. Eg har aldri sett på makan!
Da var jo SANT!! Melisen va sooo snill med oss..
Tia Mia syns han va god og ;) men før ho fant da ut, so var ho veldig flink med å hjelpa mamma med å få den på huset ;)






"Detta var kjekt mamma!!"

So kom mamma fram med mangen snopeposar..og Tia Mia blei vill i blikket ;) "...Åøyyyy..."

Da var maaangen snopebetar som kom ner i den lille magen då ja.. Men nokon kom på huset òg :)





Her ser de mesterverket vårt..tihi..
Morten (samboaren min) sa at "Til neste år kjøper me ferdig hus og pytar"
Hmm..grumfh... Ikkje fornøgd med huset vårt????
Han kan jo laga sitt eige hus viss han vil ;)
Eg og Tia Mia e vertfall stooor fornøgd :) tihi...

5 kommentarer:

  1. Fantastisk kagehus i har lavet :-) har kigget på din blog og hvor er der mange super flotte kort....

    Skøn 7 december til dig

    SvarSlett
  2. Så koselig, ser ut som ho riktig storkosa seg :o) Og huset ble jo kjempefint

    SvarSlett
  3. Dere to er så flinke!!
    Spennende å se din samboers hus til neste jul.... :-)
    Ha ei flott og kreativ adventstid

    Helle i Kjøpsvik

    SvarSlett
  4. Jeg syns det ble kjempe fint jeg! Og mye finere enn hvilke som helst ferdig pepperkake hus!

    SvarSlett
  5. Åhhh...så koselige bilder av Tiril Maria under pepperkakehus bakingen!! Når barn er med på bakingen så synes jeg det er kjempekos at det synes; nemlig at alt ikke er heeeelt perfekt (i de voksnes øyne), og at det er laget med barnehender og masse fryd og kos;-))
    Havnet her i bloggen din fordi jeg ville gratulere deg som vinner av Kortcuppen; Gratulere så mye og såååå flotte kort du vant med!!!
    Helt nydelige er de:-))
    Og så den flotte premien!! Håper de faller i smak;-)
    Mange nydelige kort her i bloggen din Tine!
    Ha en fin adventstid!

    Klem,
    Astrid

    SvarSlett

Kjempe koslig om du vil skriva nåkre ord til meg :)